AMSTERDAM - Aanstaande vrijdag wordt een landelijke social media wedstrijd gelanceerd door Yama, Nice to Meat, OFYR Nederland en het Gastronomisch Gilde, de #KATSUHERO challenge.


Online wedstrijd met grote prijzen
Schilo van Coevorden (Executive Chef Conservatorium Hotel & Taiko) en Mark Vaessen (Executive Chef OKU Hotels) starten de challenge en roepen alle chefs en thuis – kokers op om mee te doen.

Hoe werkt de challenge?
Chefs wordt gevraagd om een creatieve variant te maken van de in Japan enorm bekende Katsu Sando sandwich. Elk jurylid zal op 1 juni zijn favoriete foto of film nomineren als finalist. Zij zullen de genomineerde Katsu bereiding posten op Facebook en Instagram om vervolgens te kijken wie de meeste likes, shares, vind-ik-leuks behaald.

De chef met de meeste likes wint een OFYR Classic Corten t.w.v. maar liefst €1595,- euro, word dé Katsu Hero 2020 en krijgt een jaar lidmaatschap bij het Gastronomisch Gilde.

In de jury zitten naast Schilo van Coevorden en Mark Vaessen, ook Mikel Pouw, Directeur Nice to Meat en Chih Sung Ma, Directeur Yama Food.

Een manier om jezelf te uiten en inspiratie te delen
“We willen de chefs uitdagen om van zichzelf te laten horen en de ‘thuis’-keuken in te gaan. Het wordt niet zomaar een wedstrijd, maar een manier om onszelf te uiten en inspiratie te delen, omdat we de vibe van onze klanten missen en graag willen doen wat we zo cool vinden.

Doe mee om te laten zien dat je er nog bent, dat je staat te popelen om weer gave dingen te maken, en dit deelt met iedereen die het wil horen en proeven!” Aldus Arjan Siemerink, Culinair Chef bij Yama Food.

Live webinars voor studenten en chefs
Naast de wedstrijd lanceren Yama Food, Nice to Meat en het Gastronomisch Gilde ook live webinars in samenwerking met het Cas Spijkers College, het ROC College en Alliance Gastronomique.

De webinar is voor chefs en studenten en zal een interactieve sessie worden over Japan en haar culinaire achtergrond, samen met praktische tips & tricks over take–away bereidingen.

De webinar is gratis en live te volgen via Facebookpagina van Nice to Meat, vanaf 13:00 op maandag 11 mei.

Ga voor meer informatie over de challenge en de webinar naar www.nicetomeatyou/katsuhero/